Malawi.....Lilongwe......Waar ligt dat ergens???

Malawi.....Lilongwe......Waar ligt dat ergens???


vrijdag 22 februari 2008

Woensdag 20/02/2008

Woensdag 20 februari 2008, een gewone dag voor 99,9999999% van de wereldbevolking, een speciale dag voor mij. Vandaag zijn Lies en ik immers drie jaar samen :-) Ale ja, samen samen kan je het op dit moment niet noemen natuurlijk, maar je weet wat ik bedoel :-)

Vandaag was ook mijn eerste werkdag van de week. Mijn weddenschap met STD5 (als iedereen zijn huiswerk gemaakt heeft (en mij heeft afgegeven) krijgt elke leerling van STD5 een kauwgum) is in mijn voordeel uitgedraaid: slechts 22 van de 32 huiswerken werden verzameld. Een niet al te slecht resultaat, wetend dat bij hun eerste huiswerk maar 12 van de 32 leerlingen thuis nog de moed hadden hun balpen boven te halen.

’s Avonds heb ik ook nog telefoon gehad van Annelies (YES) waarna ik vervolgens met een gerust hart kon gaan slapen.

Donderdag 21/02/2008

Deze morgen rond een uur of 7 is Mrs. Mwanza op zakenreis vertrokken. De bestemming is Zuid-Afrika, waar ze gedurende een drietal dagen op hotel zal gaan. Hopelijk zal ze ook wat tijd vinden om te ontspannen, want volgens mij heeft ze daar ongelooflijk veel nood aan…

In de namiddag is Jiska (een medestudente uit België) mijn school komen bezichtigen. Vanaf maandag zal ook zij hier op Mphanje les komen geven, weliswaar in ‘the kindergarten’ (kleuterschool). Ik kijk er ongelooflijk hard naar uit om haar hier als medeleerkracht op de school te hebben.

Vandaag heb ik ook gemerkt dat de leerlingen van STD4 aandachtiger en minder luidruchtig zijn in de klas dan hun collega’s van STD5. Dit kan veel redenen hebben:

1. Ik geef al langer les in STD4 dan in STD5

2. In STD4 zitten minder leerlingen dan in STD5

3. Het klaslokaal van STD4 is kleiner dan dat van STD5 (wat het galmen al meer tegengaat)

Ik hoop dat ik in de komende weken ook de volle aandacht van de leerlingen van STD5 kan verkrijgen, want dit zou het lesgeven alleen maar ten goede komen.

Geen opmerkingen: